ثبت برند و علامت تجاری

شرکت ها یا بنگاه های اقتصادی به منظور تمایز کالاها و محصولات خود از سایر شرکت ها اقدام به اختصاص نشان یا علامتی تحت عنوان علامت تجاری ، به نام شرکت خود می کنند. این علائم می توانند به شکل اختصاصی و یا به شکل جمعی مورد استفاده قرار بگیرند . علامت تجاری اختصاصی محصولات یک شرکت خاص را معرفی و از سایر شرکت ها متمایز می کند و علامت تجاری جمعی علامتی است که در اظهارنامه ثبت معرفی می شوند و می توانند مبدا محصول و یا هرگونه خصوصیات دیگر محصول مانند کیفیت کالا با خدماتی را که از این علامت استفاده می کنند را  تحت نظارت مالک علامت ثبت شده نشان دهند .
در واقع ثبت علائم تجاری به شرکت ها کمک می کند تا محصولات خود را از سایر شرکت ها تمایز بخشیده و از آن  برای بازاریابی و ایجاد وجهه و شهرت استفاده کنند و چون این علامت معرف شرکت و محصول آنهاست در راستای بهتر شدن هر چه بیشتر کیفیت و خدمات ثانویه محصولاتشان تلاش کنند . ضمن اینکه می تواند باعث درآمد های ثانویه نیز برای شرکت بشود مانند اجازه استفاده از علامت تجاری ، اعطاء نمایندگی های رسمی ( که جزء ضروریات توافقنامه ها اعطا ء نمایندگی نیز می باشد ) ، فروش علامت تجاری و یا حتی دریافت تسهیلات بانکی و …

با ثبت علامت تجاری ، شرکت ها در خصوص محصولات و خدمات خود حق انحصار پیدا می کنند و طبق قانون هیچ شرکت ثانویه ای نمی تواند تا تاریخ اعتبار این علامت تجاری از آن بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم استفاده نمایند. ضمن اینکه تاریخ اعتبار هر علامت تجاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مدت 10 سال می باشد که با پایان اعتبار و پرداخت هزینه قابل تمدید برند می باشد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Deborah رايان چوب http://goolnoor.rozblog.com/ سوالات امتحان نهایی how سرقت شنگول Enrique فروشگاه آنلاین میز ناهار خوری , سرویس خواب و میز تلویزیون